Sök

Ny spelsuccé för svenska utvecklarna bakom Quizkampen

Quizkampen

TRE AV FYRA GRUNDARE AV FEO MEDIA. FRÅN VÄNSTER: OLLE LANDIN, KALLE LANDIN, ROBERT WILLSTEDT

Breakit

Breakit

Spelbolaget FEO Games nya spel Pixduel har lockat 1,5 miljoner användare sedan lanseringen i september.

Med sitt spel Quizkampen har bolaget 60 miljoner användae i 22 länder. Nu har spelutvecklarna skapat en ny, snarlik hit, rapporterar Dagens industri.

“Det har tagit fart ordentligt på senaste. Vi får 100.000 nya användare varje dag”, säger bolagets medgrundare och vd, Robert Willstedt, till Dagens industri.

Det nya spelet är i likhet med sin föregångare ett triviaspel där användarna tävlar mot varandra. Skillnaden är att det är bilder som gäller den här gången.

Även när det gäller intäkter är det samma modell som gäller. Appen är gratis att ladda ned och använda men spelarna kan köpa tilläggsprodukter i spelet. Bolaget drar även in pengar på annonser. 

Förra året hade bolaget en omsättning på 92 miljoner kronor och gjorde en vinst på närmare 45 miljoner kronor. Alltså hade bolaget en vinstmarginal på nästan 50%

Läs mer